media_140x140_1.gifmedia_105x140_1.gifmedia_105x105_1.gifmedia01.gif
media02.gif
media_140x105_1.gif
media_105x105a_1.gif

Vélemények, hozzászólások:
media@lico-art.hu


Bemutatkozó

Van hova menni didergés helyett

Szókrátész a Ráday utcában, a Nagy Ő szolija mellett

Kutyafül

Pesti, budai virágos tavasz állatságokkal

Változatos tél

Új a régi helyén: Lukáts Andor Sanyi és Aranka Színházában Beckett-előadás

A pénz beszól

Oda a grund! - Dózer vár a Bauahus-házban működő Kultiplexre

Soros útmutatója a gyarlóság korában

Hová, de hová menjünk???

Obama kedvence 26-án, vasárnap Budapesten - soha vissza nem térő élményként

Polanski vámpírjai nyáron újráznak a Magyar Színházban

2009-BEN IS FOLYTATÓDIK A SAMBOSI JAZZ A TELEKOM ZENEHÁZBAN

Tavasz-nyár

Al Di Meola pár hét múlva újra Pesten penget

Portugália eldalolt fájdalma, a fado

Sportosan

Halál a habokban - Azér` a víz azúr! (az életmentő úszástól a vizihokiig)

Őszi programok

Zsidó Nyári Fesztivál , a tuti nyárzáró buli augusztus 25-e és szeptember 9-e között

III. FALKART - Falk Miksa utcai galériás happening szeptember 15-én

Nyárutóból ősz, majd tél

Pinchas Zuckermann 5-én a Dohány utcai zsingógában!

Tavaszi vigasságok

Sanyi és Aranka vár a Hólyagcirkuszban! /vagy fordítva ;-)/

Vasárnapi musicalparádé

DIDERGÉS HELYETT

Zeneakadémia: Nagy siker volt Tony Lakatos Brazil Projektje

Új pöpec hely a Belvárosban: kiállítások és koncertek a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban

KFT-koncert a PeCsában: élőben - a már kapható új CD-ről is - szólnak a nóták

ŐSZ HÚRJA ZSONG, DE NEM MONOTON!

Szombaton éjfélig párizsi hangulatban sétálhatunk a Falk Miksa utcában

Nemzetközi Cirkuszínház Fesztivál

Gyökérkezelés

Udvaros is a frisset szereti ?

Albert Györgyitől - nyugodjék békében , ha hagyják, de nem - egészen Hamvasig....

Elszállt egy Fodor a hőségben

ERŐSZAK AZ ERŐSZAK! (a bulvárszenyák és mások erkölcseiről)

Kit szolgálnak és védenek?! És kik?!!

A kertévék gyomra - Győzike vs. Hujberék

Bitch-bloggal a felszabadítás rögös útjain

Ha volna olyanom, tele lenne mindennel, most főleg az SZDSZ-szel...

007-es ügyeink - James Bond hajaszála is égnek állna ezektől!

Fábry- éppen most békülény -sóder által homályosan

50. évforduló: "csapatai harcban álltak"

„Tiszta szívvel betörök, /ha kell, embert is ölök.”

Zsidózzunk egy jót végre!

Apokaliptikus augusztus 20-a Abszurdisztánban
(In memoriam Örkény István)


Csókolom a Demszky értünk dobogó pici szívét!

Azok az ötcsillagos anyák!

Szem-szájnak, fülnek ingere

Farsangi fánk karcsúsítva

Orosz téltől tavaszig francia szinek virulnak Budapesten

Fűben, fában, kőrepedésben emberi arcok. sorsok rejteznek

Bálint napjáig randevúzhatunk a Hermelines hölggyel Budapesten

Budapest a Szentföld kihelyzett tagozata szeptemberig

Quo vadis Rajkó ?

Mucha bácsi nem törpe: ő a szecesszió óriása

Le a piramisokkal!

István luxuskivitelben, de miért???

Az eper csimborasszója, a mutymák!

Szilveszteri szerencsebűvölet a konyhából: lencse és sertésoldalas

Beckett párterpiája

Kultúránk meg az ő házai Velencében Arany Oroszlánt "lőttek"

Vaszary Jánossal ünnepel a Magyar Nemzeti Galéria

Hundertwasser labirintusa a Szépművészeti Múzeumban

ESTE Koltainál: hát nem volt sírás-rívás

Ez a Menzel-mese hab Hrabal sörén

2007 legnagyobb durranása: Nem kövületek, hanem maguk A KÖVEK GÖRDÜLTEK elénk júliusban

BAKSA SOÓS JÁNOS lehozta nekünk a csillagokat is az égről

Kánikula ellen könnyű eper- és karalábé levessel

Megszólaltak az ítélet harsonái a Bartók Rádióban

Bobby McFerrin ének- és táncórája

KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET!

Tiffany és Gallé megvalósult üvegálmai az Iparművészeti Múzeumban november 18-ig

Akiket a Szőke mozdonyának füstje megcsapott - Hasutasok

Télire: jól bebugyolált pulykakakas ;-))

Itt van 2007 az aranygaluska és a Tűz-Disznó jegyében !

Üdvözlégy áprilisig Vincent Van Gogh, Te Fényhozó!

Berek Kati felaraszolt a csúcsra

Picasso, a nők bálványa

A legfiatalabb Paganini-fióka nyert nyáron jazzversenyt - most év végéig a jazz-harsonások jelentkezését várják

Nőből vagyunk

Balatoni anzix :(( - Ahol a magyar nők a leggyönyörűbbek???

Kánikulában még a hónaljkutyák támadását is túl kell élni

Anyák Napja - meg ami mögötte van Celebeszen

Fürdőruha vagy nudizás?

A Bálint-napi szívcunami elmossa partjainkat

Cipő- és szandálmustra az emelkedettség jegyében ;-)

Divatban a válság - beszökött az ősz karján sajnos :(

Csizmamustra `09-10

Hogy kerül a csizma az asztalra??!

Amikor POPÓ villan váratlanul...

Asszonytartás, ahogy azok a csodálatos férfiak ;-)) elképzelik

Divat minden, meg annak az ellenkezője is

Divat Jupiter évében: színes virágba borulunk idén végre!

Az iWiW-ről leiratkozás története

Légy tiszta mindhalálig! MINDHALÁLIG???!!!

Faludy György vajas kenyere nem okozott botrányt

Nehéz és drága kenyér a hableányság manapság!

A helyzet csak fokozódik a cipőfronton

********

ANGOLTANÍTÁS ÉS FORDÍTÁS:
www.teleteacher.hu


Kultúrális, zenei programokról bővebbet a www.sambosi.hu, www.muvesz-vilag.hu

Cikkek




Le a piramisokkal!

Meg Tutankhamonnal is !


fotó: internet

Persze, ezek nem valami abszurd régészlázadás jelszavai, csak Francesco Tiradritti, a Szépművészeti Múzeum most megnyílt, Reneszánsz a fáraók Egyiptomában című, november 9-ig tartó kiállításának fő kurátora kéri ezt látogatóitól. Mint a kairói Olasz Régészeti Intézet igazgatója, éppen Théba mellett végez ásatást Hathwar sírjánál - aki egy fáraófeleség bizalmas embere volt és emlékhelyénél még Arthur Rimbaud http://www.literatura.hu/irok/szimbol/rimbaud.htm falba karcolt grafittijét is fel lehet fedezni - komoly szakmai értékeket és nem csak az aranycsillogásba vont szenzációt kereste e tárlat megrendezésekor. Ezért figyelmezteti arra a sajtón keresztül a majdani nézőket, hogy belépve a hajdani sírfülkék misztikus világát megídéző terembe - ez olyan építész munkája, aki maga is tanult egyiptológiát - most egyáltalán ne a piramisok és az 1922-ben felfedezett, amúgy igen jelentéktelen kis uralkodócska emlékét keressék!

Ljubjana után másodikként hazánkban készített a talján régész egy igen komoly mustrát az egyiptomi reneszánszról, kihasználva a múzeum érdeklődését és az Oktatási Minisztérium bőkezű támogatását a Reneszánsz év alkalmából. Hiszen - mint dr. Baán László főigazgató mesélte -, az nem újdonság számukra, hogy az állandó kiállításaik közül az egyiptomi a leglátogatottabb, az viszont ennek tükrében igen meglepő, hogy ennek ellenére utoljára csak 1975-ben volt nemzetközi - a berlini Pergamon Múzeum kincseiből - gyűjtemény e témában Magyarországon. E jó NDK-s turné után azóta senki nem hozott ide ilyen korú és színvonalú, onnan származó remekeket. Most azonban a legnagyobb múzeumok, mint például a londoni British, a párizsi Louvre, rajtuk kívül a bécsi, a firenzei, a palermoi és persze a hazai intézmények is nagylelkűen beszálltak e kincsek köz elé tárásába - ezzel is tisztelegve a magyar egyiptológia 100 éves teljesítménye előtt, melyet nemsokára megünnepel majd a tudományos világ; hisz hazánk e tekintetben nagyon is a topon van, többek között Kákossy László, Török László munkássága révén, na meg a páratlan, itthon őrzött leletek miatt. Mivel Pannóniában Szombathelyen http://www.nol.hu/cikk/505291/ virult a legpezsgőbb Izísz-kultusz, onnan is nagyon szép darabok láthatók most itt a Nemzeti illetve a Szépművészeti Múzem értékeivel egyetemben. Legyünk büszkék rá, hogy a 150 darabból egyharmadnyi a mi tulajdonunk! Ezért látható a falon a savariai Izisz-szentély egyik szép fríze, mintegy fogadva és egyúttal búcsúztatva is a látogatót.

Ha már őt említettük: a fenséges anya, Ízisz és szerelme, Ozírisz fia, Hórusz isten volt az egyiptomi mitológia szerint http://maatkara.extra.hu/istenek.htm - Dr. Liptai Éva kurátor értő tárlatvezetését idézem - az utolsó, égi felsőbb világból származó uralkodó a Nílus fekete sárával megtermékenyített deltavidéken. Mert pesze ők is fényes istenektől vezették le eredetüket, mint minden nép. Hórusz után - őt anyja szoptatja csecsemőként egy pici, filigrán szobrocskán az egyik falfülkében - emberből való királyok, a fáraók következtek a szent Ureusz kígyó óvta trónon. És a sokezer év hagyománytisztelete hűen megőrizte ezt a "vérvonalat" élő és tanulságokkal teli történelemként; olyanná alakítva, ahová vissza kellett nyúlnia minden újabb fejedelmüknek a hitelesség és a legalizáció miatt. Annyira jutottak ennek megélésében, hogy a későbbi korokban lábra kapott az "uzurbáció" szokása, amikor is a meglévő ismert halott sírját valaki más is felhasználta később saját nyughelyéül, hogy abban az szent érában pihenhessen, mint a tisztelt előd... Nos erről a kézzel fogható szemléletről mesélnek ezek a darabok. Meg arról, hogy a véres, zűrzavaros harcokkal, szétszakadással teli 400 évük után volt egy áldott pillanatuk - a 24-26. dinasztia korában, Kr. e.-i 7- 6. század idején - , amikor az idegen földről származó uralkodóik nagyon tudatosan visszanyúltak messze, az őket megelőző évezredek miliőjét feltámasztani. Ezt nevezik újabban kreált szakszóval: "fáraónikus reneszánsznak".

Hiszen a nagy hódítások után meg kellett Egyiptomnak azt is érnie, hogy addig szokatlan módon más földek szülöttei nyerték el a hármas koronát. De ez már az Új-Birodalom végét elhagyó időszak meséje, amikor a három nagy korszak végleg lezárult a kusita fáraók idején. Ők, nevük alapján a mai Szudán (az ókori Kus) vidékéről érkeztek (de voltak libanoni királyaik is). E külhoni fáraók - újraegyesítve az országot - az ősi Memphisbe vitték vissza székhelyüket és azután is minél több ókori utalással akarták uralmukat törvényesnek elfogadtatni a néppel. Hiszen itt is érvényesült az a máig élő tendencia, hogy aki nem érzi elég patinásnak és vérszerintien odatartozónak magát egy nációhoz, az igencsak demonstratívan kezdi el fitogtatni frissen szerzett hazafiságát. Nincs tehát új az alatt a nap alatt, mely sokáig Egyiptom fáraójaként is szerepelt, mint Ámon Ré isten, "akit" papjai, szobrai révén faggattak uralkodása idején a teendőkről. Ugyanis akkora volt a zűrzavar a deltavidéken - pont e reneszánsz előtt -, hogy olyan embert nem tudtak a trónra ültetni a szétszaggatott birodalomban, akire mindenki hallgatott volna.... Tehát az egyesítő, sikeres, külföldi 25. dinasztia,- mely időszak jelenti az egyiptomi reneszánsz első korszakát - a kétezer évvel azelőtti Ó-Birodalom stílusát, nagyjait idézte meg; de nem másolva és kiürített sallangnak lobogtatva, hanem a szent folytonosságot mágikusan tisztelve. Hiszen Egyiptom ereje ebben rejlett 3000 évig: annyira egységes szilárd láncolatot alkottak a dinasztiák (még a külföldiek is, amelyek sikerrel betagozódtak), hogy minden szem szorosan kapcsolódott az elődökhöz. Következetesen felvésték az ősök tetteit okolásul - erre szolgált a szakmai szenzációszámba menő fekete színű, csodálatosan szabályos vonalvezetésű király történelemkönyv, az ún. Palermoi kő, mely most fordul elő először külföldön. Ezért irígyli kis hazánkat most Párizs, London, Róma, Berlin... Az írásbeliség minden fajtáját megszállottan művelték, foglyul ejtve általa a röppenő időt: akár papírusszal - nagyon nemes darabok láthatóak itthoni múzeumi kincseiből - akár kockaszoborral (olyan guggoló figura, melynek felhúzott lábaira-térdeire, csípőjére körbe vésték a fontos utalásokat, eseményeket). Sőt: voltak mészkődarabjaik, amiket telivéstek, mert olcsóbbak voltak a papírusznál, nemeskőnél, de még fémkancsókra is karcoltak sztorikat, stb. Komoly mágiát űztek ezáltal, a legnagyobbat: múltidézést hajtottak folyton végre, hogy az elhunytak szellemét maguk mellé állítsák és régvolt tudásukat hasznosíták. Ilyen értelemben viszonyultak a halálhoz: nem vég, hanem kezdet volt számukra, de a sikerért-örök életért cserébe iszonyúan komoly és elmaradhathatlan műveleteket kellett végrehajtani.

Mivel mnden emberi szervnek külön istene volt - a Hórusz-fiúk - minden béldarabot, májacskát, vesét, stb. külön díszes, fedett edényben tároltak, ezeket kanopuszoknak hívták, tetejüket a Hórusz-fiúk arcmásai díszítették. Ha bármi hiányzott a halott testéből, az végzetes hiba volt: nem támadhatott így fel az örök életre... A szívet viszont bent hagyták a mumifikált testben - van is egy különlegesen kiképzett tárló a Szépművészeti fekete múmiája


fotó: origó

számára -, mert a szív volt az égi bíró előtt a vallomástévő a gazdájáról. Hogy meglágyítsák, szívskarabeuszokat faragtak neki könyörgéseikkel diszítve és mellé tettek: azok enyhítsék meg ezt a fontos izomcsomót, nehogy rosszat meséljen ott fent... A firenzei múzeum kincse egy, a fáraó asszonyának szoptatósdajkáját rejtő kettős festett fakoporsó. Mint igazi nő, maga mellé temettette kézitükrét és szemfestékét is... Látható ebből, hogy mennyire nem félték a véget, mert otthonosan mozogtak abban a túlvilágban is. Hisz ugyanazt az éltet élték, mint a földön: volt a halott szellemiségének egy olyan aspektusa, Ka, amelyik azért a másik életért felelt, így ő állt az előtt a szépen munkált álkapu előtt is, mely a bécsi múzeumból érkezett. Ha a sztélékre - történetekkel teli sírkövek - ráfestették a adományozó figuráját, a halott nyugodt lehetett, hogy az istenek nem orrolnak meg rá, ha elfogy a földi világból juttatott áldozat egyszer.. A piramisoknak itt most tényleg nincs szerepe, csak a piramidionok - kicsi díszek - jelzik, hogy a közember is oda akart felnőni, mint a nagyok, piciben utánozva e hatalmas képződményeket sírján. E halott- és temetőkultusz jól látszik abból, ahogy például Imhotepet http://hu.wikipedia.org/wiki/Imhotep tisztelték, mint Dzsószer fáraó lépcsős piramisának alkotóját az Ó-Birodalomból. Ót a reneszánszuk idején már istenként, bölcsként, imádott példaként örökítették meg. Szép, aranyberakású kis ülő szobra finom darab. Ám az egyik legnagyszabásúbb tárgy e tárlaton a British Museum kincse, az igazán legnagyobb hatású fáraók egyikének, II. Ramszesznek


fotó: Szépművészeti Múzeum

ájtatatosan térdeplő áldozathozói szobra. Őt annyian utánozták - jó, az előbb már ragozott mágikus értelemben - a későbbi korokban erényeiért, hogy nevét is felvették sokan tiszteletük jeléül. (a fáraóknak öt nevük volt, a negyedik neve volt pl. a Ramszesz) A 3000 éves hagyomány jól követhető a fejviseleten is: a nemezkendő és az Ureusz-kígyós dísz minden ősi és újabb kori király azonnal látható jele. A szobrok kifaragása is "kötött pályán" haladt még a görög-római hatások beáramlása idején is: bár e statikus, mindig velünk szembenálló figurák - előrelépő lábbal - merevségük dacára is érzelmeket sugároznak. A párizsi házaspár bátortalan ölelése vagy a bécsi kettős félénk kézfogása nagy szerelmet sugall Kr. előtt 1700-ból...

Akit tiszteltek - II. Menhotepet - , annak faragásban is megadták a módját, de akit nem, azt például - egyik nevesincs fáraójuk fejét - morzsolókőnek használták fekete kőből kifaragva. Van itt olyan idős arc, mely már közelíti a görögök érzelemvezérelte portréinak színvonalát. Mert Nagy Sándorral egy másik gazdag világ nyomult be a zárt nílusi vidékre. És a hatás kölcsönös volt, hisz Egyiptom hitét, tudását is messzire vitték a hódítók, akik mindig kényesen ügyeltek a hatalmas ország szokásait megtartani és tisztelni. Pannónia, mint a Római Birodalom keleti határa, Egyiptomi vallási kultuszát is gondosan ápolta Szombathelyen, az ókori Savariában. Itt a környéken került elő múlt század elején egy világszenzáció : olyan kultikus fémkancsó, amelyen a híres fáraók, istenek láthatók körben, a nyaka körül pedig fáraói fejdíszek felsorolása ékeskedik némi aranybeütéssel.

De Francesco Tiradritti nemcsak ezért jött szívesen ide hozzánk: gimnazistaként hazáján kívül - ahogy elmesélte - először Magyarországon járt 1980-ban. Nagy elégtétel számára, hogy most, mint egy ilyen komoly esemény főszereplője térhetett vissza ide. Hogy ez a kiállítás ennyire nagyszabású és elegáns lett, abban az Oktatási Minisztérium jubileumi pénze mellett a főszponzor, - a legnagyobb egyiptomi utaztató - az OTP Travel http://www.otptravel.hu/ is részes. Képviselője hittel vallja, hogy nemcsak Sharm-el-Sheik és a többi felkapott helyszín méltó a turisták érdeklődésére, hanem a Nasszer-tó, a Fehér- illetve a Fekete sivatag is, a maga páratlan régészeti érdekességeivel. Ízelítőül most egy Dór-teremnyi mítikus élményt kaphatunk e sokezer éves bölcs kultúra egyik izgalmas és nagy korszakából. Aki pedig ezután mégiscsak csillogásra vágyik, annak ajánlhatom a bécsi Museum für Völkerkunde nemrég bezárt Tutankhamon-mustrájáról szóló kis megemlékezésemet http://www.lico-art.hu/media/cikkek.php?cikk=366

Egyiptomi témában egy izgalmas hír a Széművészeti Múzem házatájáról saját megfogalmazásukban:" Történetileg jelentős, ám erősen veszélyeztetett egyiptomi lelőhely régészeti kutatására vállalkozik a Szépművészeti Múzeum által szervezett nemzetközi kutatócsoport. Az októberben induló 8 fős expedíció a Kairótól délre, a Fájjum-oázis bejáratánál, a mai el-Lahun falu mellett elterülő kiterjedt rommező régészeti, geodéziai, és magnetometriai vizsgálatát tűzte ki céljául. Az El-Lahun Survey Project 4 éves programjával a múzeum - ugyan története során már többször tervezte – most első ízben vállalkozik arra, hogy bekapcsolódjon az Egyiptomban zajló régészeti kutatásokba.

A vizsgálandó, mintegy 1600 hektárnyi területet a II. Szeszósztrisz fáraó (Kr. e. 1880–1873 körül) által alapított királyi temetkezőhely és település maradványai uralják; ezeket mintegy száz évvel ezelőtt, W. M. F. Petrie brit archeológus tárta fel mindössze két ásatási szezon alatt, és meglehetős felületességgel. A napjaink régészeti gyakorlatának szemszögéből nézve hiányos és pontatlan dokumentáció ellenére a királypiramist járulékos épületeivel egyetemben a szakrális építészet fejlődésének fontos állomásaként jegyzik, maga a település pedig az egyiptomi városrégészet iskolapéldájává vált.
A közelmúltban a lelőhelyen dolgozó kanadai expedíció munkája 2002-ben az ásatásvezető halála következtében félbeszakadt, és a teljes kiadatlan ásatási dokumentáció Budapestre, a Szépművészeti Múzeum egyiptomi gyűjteményi osztályára került további tanulmányozás és publikálás céljából. Időközben a lelőhely emlékeinek állapota oly’ mértékben leromlott, hogy a terület pontos és módszeres régészeti feltérképezése elengedhetetlenné és különösen időszerűvé vált.

A nemzetközi együttműködésnek köszönhetően a Szépművészeti Múzeum expedíciója lesz az első régészeti projekt a lelőhely kutatástörténetében, mely a lehető legszélesebb forrásanyag ismeretében vállalkozhat a felvázolt feladatra. Tekintettel arra, hogy a rommező a legnagyobb ismert település-lelőhely az egyiptomi kései Középső Bronzkor időszakából, a misszió munkáját a kezdetektől fokozott szakmai figyelem kíséri. A Szépművészeti Múzeum nagy hangsúlyt kíván helyezni arra, hogy a régészeti projekt munkáját követhetővé, eredményeit bemutathatóvá tegye mind a szakma, mind a szélesebb nyilvánosság számára. A magyar és angol nyelvű ismertetőkön túl a terepmunka mindennapjaiba egy „régészeti blog” segítségével bárki betekintést nyerhet, a munka befejeztével pedig a nagyközönség egy kiállításon ismerheti meg a lelőhely új képét.

Az expedíció tagjai a 2008-as idényben: Horváth Zoltán egyiptológus, projektvezető, Szépművészeti Múzeum; Petrik Máté, régész-egyiptológus Szépművészeti Múzeum; Ashraf Zein Elabidin El-Senussi, egyiptomi régész, a projekt társdirektora; Stephen Quirke, egyiptológus, Petrie Museum of Egyptian Archaeology University College London; Vasáros Zsolt, építészmérnök, Research Institute for Visualization, Architecture and Archaeology (RIVAA); Marcel Hellendahl, német építészmérnök, Research Institute for Visualization, Architecture and Archaeology (RIVAA); Szűcs László, földmérő mérnök, Szent István Egyetem Ybl Miklós Főiskolai Kar és Gregori Ákos, földmérő mérnök, Szent István Egyetem Ybl Miklós Főiskolai Kar.




További cikkek

COOL NYÁR 06!

Zsidó Nyári Fesztivált

Margitszigeti szivárvány júliusban: kubai karnevál, brit örömzene, ír sztepptánc

SAMBOSI GIPSY FESZTIVÁL

Terényi Napok: július 13-16

Zsámbék Jazz Open 2006

Szem-szájnak, fülnek ingere

Meggyleves után siklik a csíkos vitorlás krumplicsónak

Gazpacho: Spanyolország hűsítő csókja a vad forróságban

Radics Gábor Jazz Hegedűverseny döntője a Magyar Rádió Márványtermében

Rácson innen és túl, avagy ki szabad és ki a rab?

Kiállítás a Csókban

Tavaszra hangoló koncert

Kincses középkor a Szépművészeti Múzeumban

A pénz beszél

Szedjük a sátorfánkat....

A német gazdaság a foci VB-hez közeledve kezd formába lendülni

A 2007. évre vonatkozó előrejelzés

Fapados fodrászat

A legutóbbi franciaországi zavargások háttere

Hírmorzsák a nagyvilágból


© 2005 Lico Bt.

Tiffany díszüvegekMédiaZöld homlokzat

www.kronart.hu - KronArt Design - weblapkészítés, reklámgrafika, programozás, dekoráció